DYK på YouTube  DYK på Facebook  Hent RSS feed  NYHEDSBREV

Handelsbetingelser

Firma information

Alle handler foretaget via denne hjemmeside foregår mellem dig, som kunde, og
DYK v/DiveSpace ApS (herefter DYK)

Nannasgade 28
2200 KBH N
CVR: 37587516
Kontakt: Online support

Betaling

DYK modtager VISA, VISA Electron, Mastercard og JCB.
Alle beløb er i DKK (Danske Kroner) og er inkl. moms.
DYK bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at trediepart ikke kan aflæse dine informationer eller transaktioner.
DYK opbevarer ikke dine betalingskort-informationer – dette er udelukkende kendt af dig og betalingsudbyderen. 

Levering

DYK sender varer gennem Post Danmark eller anden omdelingsservice og afsender mindst én gang pr. uge, men vi bestræber os på at afsende varen samme dag som den er bestilt (I 2017 er 88% af varerne blevet afsendt indenfor 24 timer). Bemærk at DYK magasinet er rent elektronisk og derfor ikke krævet fragt.
Leveringstiden vil normalt være under 5 dage, men afhænger af den pågældende postservice.

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 
 
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via vores online support. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du her: fortrydelsesformular (PDF). 
                                                                                                                        
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr.: 325,00 (j.f. Post Danmarks takster).

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
 
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb varen har kostet, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
 
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, dog ikke leveringsomkostninger. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
 
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
DYK
Nannasgade 28
2200 KBH N 

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret

Købelovens mangelregler kan finde anvendelse på varekøb.
 
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
 
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
 

Varen sendes til:
DYK
Nannasgade 28
2200 KBH N
 
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt. 
 
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Persondata

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.
 
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
 
Yderligere om vores privatllvspolitik  kan findes her.
 
Den dataansvarlige på www.dyk.dk er Technical Manager, Anders Kjøller. 
 
Som registreret hos DYK har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: shop@dyk.dk 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse via vores online support. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. 

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail adresse: shopFJERN_DETTE@dyk.dk

 

Abonnement på DYK Netmagasin

DYK udgives af:

DYK The Scandinavian Dive Site
v/ DiveSpace ApS
Nannasgade 28
2200 KBH N
CVR: 37587516

Aftalens indgåelse

Når du køber et DYK Netmagasin abonnement, accepterer du disse betingelser. Du bør læse dem grundigt igennem, før du køber. Vi anbefaler, at du gemmer en kopi til fremtidig reference. Når du køber et abonnement på DYK Netmagasin, indgår du aftale med DiveSpace ApS. Når du har foretaget et køb, modtager du en kvittering pr. e-mail som dokumentation for aftalen. 

 

Forudsætninger for tilgang til DYK Netmagasin

For at kunne abonnere på DYK Netmagasin skal du have en velfungerende internetadgang og en registreret bruger på dyk.dk (oprettes i forbindelse med købet, hvis du ikke allerde har en konto), og du skal have adgang til en computer, en tablet eller en smartphone. Du skal samtidig have adgang til et kreditkort til betaling af dit abonnement.  

Følgende kreditkort kan benyttes: Visa, MasterCard, Discover og American Express

Du har selv ansvaret for at opdatere dine betalingsoplysninger, hvis dit kreditkort bliver spærret eller udløber. Manglende opdatering af dine kort-oplysninger vil medføre, at dit abonnement ophører ved periodens udløb.

Udgifter til internettilgang skal du selv dække, og du bør derfor gøre dig bekendt med, hvilke data-trafikpriser, som er gældende for dig.   

 

Sådan fungerer dit abonnement

Såfremt ikke andet er angivet i forbindelse med oprettelsen af dit abonnement, så er abonnementet på DYK Netmagasin fortløbende og du er tilmeldt Automatisk Kortbetaling. I forbindelse med oprettelsen af abonnementet accepterer du således, at DiveSpace ApS automatisk kan trække penge på dit dankort eller kreditkort, hver gang abonnement fornyes, f.eks. årligt ved årsabonnementer.

Dermed undgår du at modtage girokort og rykkergebyrer.

Du kan til enhver tid vælge at opsige dit abonnement til udløb af den periode, som du har betalt for.

Du har selv ansvaret for at opdatere dine betalingsoplysninger, hvis dit dankort eller dit kreditkort bliver spærret eller udløber. På din profilside på dyk.dk kan du til enhver tid se dine kvitteringer. Derudover kan du på din profilside printe kvitteringer for alle dine køb.

 

Kampagnetilbud

Hvis du ikke tidligere har haft et abonnement på DYK Netmagasin kan du, hvis det tilbydes, benytte dig af et kampagnetilbud. Hvis du tidligere har abonneret på DYK Netmagasin, kan du ikke benytte dig af et kampagnetilbud før tidligst seks måneder efter, at dit seneste abonnement er ophørt. Omgåelse af dette kan medføre krav om betaling og/eller lukning af abonnementet.

 

Brug af DYK magasinet

Brug af DYK Netmagasin må kun ske til privat brug. Brug af tjenesten i kommercielle og offentlige sammenhænge er ikke tilladt. Særlige regler gælder dog for dykkercentre og dykkerbutikker.

Du har adgang til DYK Netmagasin indhold, så længe du har et gyldigt abonnement. Det er ikke tilladt at tilegne sig dette indhold via andre mekanismer end dem, som er tilgængelige via tjenesten. Indholdet må således ikke kopieres og/eller gøres tilgængeligt uden for tjenesten.

 

Fortrydelsesret

Du har ret til at fortryde dit køb af abonnement på DYK NetMag i 14 dage.

Fortrydelsesretten regnes fra aftalens indgåelse. Har du afgivet bestilling mandag den 1., har du frist til og med den 15. Hvis fristen udløber på en helligdag, en lørdag, Grundlovsdag, juleaftens dag eller nytårsaftens dag, kan du vente til den følgende hverdag. Fortrydelsesretten er overholdt, hvis du sender din meddelelse om fortrydelse, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Du kan kun bruge din fortrydelsesret, hvis du endnu ikke har taget dit abonnement i brug. I praksis betyder det, at du ikke er begyndt læsning af et magasin eller andet indhold dækket af abonnementet.

Hvis du vil gøre brug af din fortrydelsesret, skal du - inden du tager abonnementet i brug og inden udløbet af 14-dages fristen - i en utvetydig skriftlig erklæring meddele dette til DiveSpace ApS på ovenstående adresse eller til vores online support

For at sikre en god og hurtig behandling af din henvendelse bedes du oplyse følgende:

-        E-mail adresse

-        Ordrenummer

-        Brugernavn på DYK.dk

DiveSpace refunderer alle betalinger modtaget fra dig uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse.

 

Opsigelse

Du kan til enhver tid vælge at opsige dit abonnement til ophør af den periode, som du har betalt for.

Opsigelse af abonnementet sker ved skriftig henvendelse til DiveSpace ApS på ovenstående adresse eller via vores online support

Rettidig opsigelse af dit abonnement skal ske senest 7 dage inden udløb af din nuværende abonnementsperiode.

Når dit abonnementet er opsagt har du ikke længere adgang til DYK Netmagasin, og du har således ikke adgang til at læse magasiner eller andet indhold, som du tidligere har læst.

 

Ophavsrettigheder

Magasiner og øvrigt indhold i tjenesten tilhører DiveSpace ApS eller tredjeparter og er kun tilladt til dit eget, private forbrug. Al kopiering, distribution eller anden brug af dette indhold er forbudt uden skriftlig samtykke fra rettighedshaverne til indholdet. Du har som kunde ingen rettigheder til kommerciel brug, salg, videresalg, eksemplarfremstilling, distribution eller promovering af dette indhold. Du har heller ingen rettigheder til brug, som kræver en licens til offentlig fremvisning. Du kan alene bruge indholdet på enheder, som du eller din husstand selv disponerer over til personlig brug. Uautoriseret brug kan indebære brud på gældende lovgivning, og DiveSpace ApS forbeholder sig ret til at retsforfølge dig for sådanne krænkelser.

 

Ændringer i tjenesten, vilkår og priser

DiveSpace ApS kan til enhver tid ændre på indholdet af DYK Netmagasin, herunder tilføje nye magasiner og andet indhold og fjerne magasiner og andet indhold, der tidligere har været tilgængeligt. Ved væsentlige ændringer i indholdet vil du modtage en individuel varsling via e-mail. Ved væsentlige ændringer kan aftalen opsiges med 14 dages varsel med virkning fra ændringen træder i kraft.

DiveSpace ApS kan løbende ændre abonnementspriserne. Prisstigninger vil altid blive varslet via e-mail og vil først træde i kraft for den efterfølgende betalingsperiode på dit abonnement. Aftalen kan således opsiges i henhold til de almindelige opsigelsesregler med udgangen af din nuværende betalingsperiode uden at prisstigningen således slår igennem for dig.

DiveSpace ApS kan løbende ændre og tilrette Handelsbetingelser for DYK Netmagasin. Ved væsentlige ændringer vil du modtage en individuel varsling via e-mail. Ved væsentlige ændringer kan aftalen opsiges med 14 dages varsel med virkning fra ændringen træder i kraft.   

 

Persondata

Personoplysninger behandles fortroligt og lagres under sikre forhold i overensstemmelse med gældende lovgivning. Du har ret til indsigt i dine personoplysninger. Du kan ændre i dine personoplysninger ved at benytte din profilsidenpå dyk.dk.

 

Elektronisk henvendelse

Ved oprettelsen af et abonnement på DYK Netmagasin giver du os samtidig samtykke til, at DYK The Scandinavian Dive Site/ DiveSpace ApS må kontakte dig via e-mail med vejledning i, hvordan du får mest ud af dit abonnement samt informationer om opdateringer, ændringer, indhold o.lign. vedr. abonnementet. Du bliver desuden automatisk tilmeldt nyhedsbrevet fra DYK, hvor dy vil få nyheder om både DYK Netmagasin , DYK.dk samt generelle dykkernyheder.

 

Tvister

Tvister skal søges løst i mindelighed. Hvis parterne ikke kan komme til enighed, kan tvisten indbringes for passende klageorgan eller afgøres ved danske domstole og efter dansk ret.

 

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr.

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse abonnement@dyk.dk

Har du spørgsmål til den nye retningslinjer kan du læse mere om dem på ec.eutopa.eu her (engelsk) eller på Forbruger Europas hjemmeside her (dansk)

 

Kontaktoplysninger

Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte os på ovenstående adresse eller via Online support

 
Handelsbetingelserne er senest opdateret den 1. november 2019.